Andelsbevægelsen ser ud til at få en revival på internettet. Ideen er simpel nok: vi, brugerne, skal trækkes med reklamerne på internettet, så hvorfor ikke lade annoncørerne betale os brugere for at se på dem, i stedet for at lade søgemaskinerne (mellemmanden) få betalt for, at vi ser på reklamer? Det er jo god gammeldags andelsbevægelseslogik!
Agloco [navnet er kort for A GLObal COmmunity] er altså ejet af brugerne, som ved at lave deres (normale) søgninger via Agloco-søgebjælken sørger for, at det fælles firma tjener de 10 cent (eller hvor meget det nu er), der er at tjene på at vise de reklamer, de alligevel ville få vist!
Det er ikke noget mystisk pyramidespil (selv om der selvfølgelig er en pointe i at få så mange med som muligt), du bliver heller ikke ringet op fra Bahamas og franarret dit kreditkortnummer, ej heller bliver du begravet i spam. Der står kloge folk bag, og de påstår, at det her bliver den næste revolution på nettet… Tjah hvorfor ikke? Andelsbevægelsen revolutionerede jo også landbruget. Det må bestemt prøves! Vil du også være klar til andelsbevægelsens second coming, så kan du melde dig til her, og hvem vil ikke gerne være med på sloganet “Own the Internet”?